– Ekonomia biznesu

Logo PANS w Głogowie

Studia II stopnia (2-letnie, magisterskie uzupełniające)

Profil praktyczny

Tytuł zawodowy uzyskiwany przez absolwenta: magister

Kierunek Ekonomia Biznesu utworzono z myślą o młodych ludziach, którzy chcą świadomie i aktywnie wpływać na swoje wykształcenie. Powstał z myślą kształceniu specjalistów, odpowiadających na aktualne i przyszłe wezwania rynku w zakresie efektywnego zarządzania podmiotami gospodarczymi. Członkostwo Polski w Unii Europejskiej, rozwój stosunków gospodarczych z wieloma krajami europejskimi, bliskość granicy niemieckiej oraz działalność w naszym kraju inwestorów zagranicznych, to tylko najważniejsze czynniki, które powodują, że obecnie absolwent szkoły wyższej musi nabyć wiedzę na temat funkcjonowania w pełni otwartej gospodarki i posiadać umiejętności skutecznego rozwiązywania w takich warunkach problemów ekonomicznych.

Absolwenci kierunku Ekonomia Biznesu stają się specjalistami w zakresie gospodarowania zasobami finansowymi, ludzkimi i materialnymi. Potrafią posługiwać się językami obcymi (angielskim i niemieckim) w korespondencji i rozmowach biznesowych. Są bardzo dobrze przygotowani do podejmowania racjonalnych decyzji ekonomicznych w oparciu o profesjonalną analizę danych i tworzonych przez siebie informacji na bazie najnowszych osiągnięć nauk ekonomicznych. Potrafią założyć i samodzielnie prowadzić firmę lub realizować dowolne zadania na stanowiskach ekonomicznych w firmach krajowych i zagranicznych. Swobodnie poruszają się w europejskiej przestrzeni społeczno-gospodarczej.

Uzyskanie tytułu magistra na kierunku Ekonomia Biznesu stworzy absolwentom możliwości zatrudnienia na stanowiskach specjalistycznych i analitycznych, jak również awansu na stanowiska kierownicze.

Możliwości zatrudnienia:

  • w przedsiębiorstwach, korporacjach krajowych i międzynarodowych;
  • w urzędach administracji państwowej,
  • w jednostkach samorządu terytorialnego;
  • w instytucjach rynku finansowego (bankach, zakładach ubezpieczeń, firmach leasingowych, funduszach inwestycyjnych itp.)
  • w innych podmiotach, gdzie wymagane jest racjonalne gospodarowanie rzadkimi zasobami ekonomicznymi.

Studia na kierunku Ekonomia Biznesu będą realizowane w formie stacjonarnej i niestacjonarnej. Poprzez wybór i studiowanie przedmiotów interesujących studenta, z grupy przedmiotów do wyboru, umożliwiamy indywidualizację studiów.
Posiadamy wysoko wykwalifikowaną kadrę naukowo-dydaktyczną z dużym doświadczeniem biznesowym oraz znakomitą znajomością sektora publicznego.

 

Specjalności:

Kierunek Ekonomia Biznesu prowadzony jest z myślą o kształceniu specjalistów, odpowiadających na aktualne i przyszłe wezwania rynku w zakresie efektywnego zarządzania podmiotami gospodarczymi.

Oferta adresowana jest do absolwentów studiów I stopnia różnych kierunków.

Celem studiów jest praktyczne przygotowanie wysokiej wykwalifikowanej kadry z zakresu ekonomii, zarządzania i finansów, do rozwiązywania problemów związanych z szeroko rozumianą ekonomią biznesu, które współcześnie stanowią jedno z kluczowych wyzwań dla przedsiębiorstw prywatnych i instytucji publicznych oraz podmiotów gospodarki rynkowej. Nasi absolwenci dysponują wielopoziomową wiedzą i są gotowi do podjęcia pracy zawodowej na stanowiskach analitycznych, doradczych i kierowniczych.

Program studiów jest efektem konsultacji ze studentami, nauczycielami akademickimi oraz otoczeniem biznesowym i odzwierciedla preferencje lokalnych pracodawców. Wybór i studiowanie przedmiotów interesujących studenta (z grupy przedmiotów do wyboru) umożliwia indywidualną ścieżkę studiów.

Program specjalności Marketing manager obejmuje m.in. przedmioty:

  • Design thinking
  • Zarządzanie marką
  • Negocjacje i mediacje w biznesie
  • Profesjonalna obsługa klienta
  • Gry biznesowe i symulacje
  • Kreowanie wartości dla klienta
  • Zarządzanie relacjami z interesariuszami
  • Marketing na rynku B2B
  • Zarządzanie projektami marketingowymi
  • Zarządzanie i praca w zespołach wirtualnych
  • Budowanie marki osobistej

Profil praktyczny gwarantuje, że kształcenie studentów jest ukierunkowane na rozwój wiedzy i kompetencji praktycznych, stanowiących fundament pracy specjalistów w obszarze ekonomii biznesu, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Studia łączą wiedzę teoretyczną z umiejętnościami praktycznymi, tak cenne na współczesnym rynku pracy.

Posiadamy wysoko wykwalifikowaną kadrę naukowo-dydaktyczną z dużym doświadczeniem biznesowym oraz znakomitą znajomością sektora publicznego.

Absolwenci kierunku Ekonomia Biznesu, którzy ukończą specjalność Marketing manager będą fachowcami w zakresie budowania i realizacji profesjonalnych strategii marketingowych, będą też kompetentni, aby zarządzać działem sprzedaży, działem obsługi klienta lub odpowiadać za kontakty z kluczowymi partnerami przedsiębiorstwa. Będą także wyposażeni w niezbędną wiedzę i umiejętności do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Kierunek Ekonomia Biznesu prowadzony jest z myślą o kształceniu specjalistów, odpowiadających na aktualne i przyszłe wezwania rynku w zakresie efektywnego zarządzania podmiotami gospodarczymi.

Oferta adresowana jest do absolwentów studiów I stopnia różnych kierunków.

Celem studiów jest praktyczne przygotowanie wysokiej wykwalifikowanej kadry z zakresu ekonomii, zarządzania i finansów, do rozwiązywania problemów związanych z szeroko rozumianą ekonomią biznesu, które współcześnie stanowią jedno z kluczowych wyzwań dla przedsiębiorstw prywatnych i instytucji publicznych oraz podmiotów gospodarki rynkowej. Nasi absolwenci dysponują wielopoziomową wiedzą i są gotowi do podjęcia pracy zawodowej na stanowiskach analitycznych, doradczych i kierowniczych.

Program studiów jest efektem konsultacji ze studentami, nauczycielami akademickimi oraz otoczeniem biznesowym i odzwierciedla preferencje lokalnych pracodawców. Wybór i studiowanie przedmiotów interesujących studenta (z grupy przedmiotów do wyboru) umożliwia indywidualną ścieżkę studiów.

Program specjalności Technology manager obejmuje m.in. przedmioty:

  • Technologie informacyjno-komunikacyjne
  • Cyfrowe zachowania konsumentów
  • Środowiska internetowe i social media
  • Podstawy digital marketingu
  • Omnichannel marketing
  • Tworzenie i zarządzanie stroną internetową
  • Blogi, vlogi i podcasty
  • Zarządzanie wizerunkiem i marką w Internecie
  • Merchandising w sklepie internetowym
  • Technologie mobilne w e-biznesie
  • Modele biznesowe w IT

Profil praktyczny gwarantuje, że kształcenie studentów jest ukierunkowane na rozwój wiedzy i kompetencji praktycznych, stanowiących fundament pracy specjalistów w obszarze ekonomii biznesu, zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Studia łączą wiedzę teoretyczną z umiejętnościami praktycznymi, tak cenne na współczesnym rynku pracy.

Posiadamy wysoko wykwalifikowaną kadrę naukowo-dydaktyczną z dużym doświadczeniem biznesowym oraz znakomitą znajomością sektora publicznego.

Absolwenci kierunku Ekonomia Biznesu, którzy ukończą specjalność Technology manager będą przygotowani do pracy jako twórcy treści cyfrowych, odpowiedzialni za nowoczesny content w kanałach komunikacji online przedsiębiorstw i instytucji. Będą przygotowani do pełnienia ról menedżerskich w e-biznesie lub do zakładania własnych firm działających w środowisku e-commerce.

Back to top